LIVE
🏛️ LEGEND Game in the Office record held by &SILA for 17 years — unbeaten!
🏛️ LEGEND Create Line record held by gülen for 13 years — unbeaten!
user arinberk New Record! 9 Dragons Hexa
user bidibidi New Record! Tek Tek Balona
bidibidiAI user
gulen gülen joined the legends!
bidibidiAI user
gulen gülen joined the legends!
game NEW GAME: Knowledge Cube
game NEW GAME: Ancient Gods
game NEW GAME: History of Empires

Yeni Asgari Ücret Ne Kadar

started by BIDIBIDI 01 July 2009 17-year-old topic 1 Replies 2.721
Yılın ikinci yarısında 16 yaşından büyükler için geçerli olacak asgari ücret bugünden itibaren yüzde 4,1 arttı. Asgari Ücret Tespit Komisyonunun kararı doğrultusunda, 1 Temmuz-31 Aralık 2009 tarihleri arasında geçerli olacak asgari ücrette düzenlemeye gidildi.

Yılın ikinci yarısında 16 yaşından büyükler için geçerli olacak asgari ücret bugünden itibaren yüzde 4,1 arttı. Asgari Ücret Tespit Komisyonunun kararı doğrultusunda, 1 Temmuz-31 Aralık 2009 tarihleri arasında geçerli olacak asgari ücrette düzenlemeye gidildi. Düzenlemeyle yılın ilk yarısında 16 yaşından büyükler için yüzde 4,3 artırılan asgari ücrete, yılın ikinci yarısı için yüzde 4,1 zam yapıldı.
Buna göre, 16 yaşından büyük bekar işçi için brüt 666, net 527,13 TL olan asgari ücret, yüzde 4,1’lik zamla brüt 693, net 546,48 TL’ye yükseldi. 16 yaşından küçük işçiler için geçerli olan asgari ücret ise yüzde 4 artırıldı. Yılın ilk yarısında 16 yaşından küçükler için brüt 567, net 456,21 TL
olan asgari ücret, yüzde 4’lük zamla brüt 589,50, net 472,32 TL’ye yükseldi. Kapıcılar için brüt 666, net 566,10 TL olarak uygulanan asgari ücret, brüt 693, net 589,05 TL’ye ulaştı.

KESINTILER

Düzenlemeyle asgari ücret üzerinden yapılan kesintiler ve işverene maliyet de arttı. Asgari ücretten 16 yaşından büyük işçiler için yapılan kesinti 146,52, 16 yaşından küçük işçiler için 117,18, kapıcılar için 103,95 TL’ye çıktı. Asgari ücretin işverene toplam maliyeti 16 yaşından büyük işçiler için 841,99, 16 yaşından küçük işçiler için 754,02, kapıcılar için 841,99 TL oldu. Yeni asgari ücretle birlikte sosyal sigortalar primine esas kazancın alt ve üst sınırı da değişti. Asgari ücretin brütü olan 666 TL’ye karşılık gelen prime esas kazancın
alt sınırı 693 TL’ye, 4 bin 329 TL olan prime esas kazancın üst sınırı ise 4 bin 504,5 TL’ye yükseldi.
Yeni asgari ücret ile prime esas kazancın alt ve üst sınırları 31 Aralık 2009’a kadar geçerli olacak.
19 lira :lol: :) :D çaktırmamam gerek :)))

*Bağışlayıcı yönümü MEŞGÜLE verdim "GÜLÜP" qeçiorum
This topic was opened 17 years ago. Replying will be possible soon.