Cep vergisi yüzde 12 zamlanacak
Mobil telefon aboneliğinde alınan maktu vergi, yeni yılda 31,1 TLye yükselecek.
Yeni yılda vergiler yüzde 12 oranında artacak. Mobil telefon aboneliğinin ilk tesisinde (operatör değişiklikleri hariç) alınan maktu vergi, 1 Ocak 2009’da yeniden değerleme oranı çerçevesinde yüzde 12 oranında artacak. Maliye Bakanlığı’nın Resmi Gazete’nin bugünkü sayısında yayımlanan Özel Iletişim Vergisi Genel Tebliğine göre, bu yıl 27,80 YTL olarak uygulanan maktu vergi tutarı yeni yılda 31,1 TL olarak alınacak.
Veraset ve intikal vergisinde yer alan istisna tutarları da, 1 Ocak 2009 tarihinden geçerli olmak üzere yeniden değerleme oranı çerçevesinde yüzde 12 artırıldı.
Evlatlıklar dahil füruğ ve eşten her birine isabet eden miras hisselerinde halen 96 bin 75 YTL olan istisna miktarı, yeni yılda 107 bin 607 TL olarak uygulanacak.
Füruğ (çocuk ve torunlar) bulunmaması halinde eşe isabet eden miras hissesindeki 192 bin 265 YTL’lik istisna da 215 bin 336 TL’ye çıkacak.
Ivazsız (karşılıksız) suretle meydana gelen intikaller ile para ve mal üzerine düzenlenen yarışma ve çekilişlerde kazanılan ikramiyelerdeki istisna da 2 bin 216 YTL’den 2 bin 481 TL’ye yükselecek.
Damga Vergisi tutarları 1 Ocak 2009’dan geçerli olmak üzere yüzde 12 artırıldı. Buna göre maktu vergilere, yeni yılda yeniden değerleme oranı olan yüzde 12 zam uygulanacak. Her bir kağıttan alınacak damga vergisine ilişkin üst sınır, 1 Ocak 2009’dan itibaren 1 milyon 136 bin 904,10 TL olacak.
Mobil telefon aboneliğinde alınan maktu vergi, yeni yılda 31,1 TLye yükselecek.
Yeni yılda vergiler yüzde 12 oranında artacak. Mobil telefon aboneliğinin ilk tesisinde (operatör değişiklikleri hariç) alınan maktu vergi, 1 Ocak 2009’da yeniden değerleme oranı çerçevesinde yüzde 12 oranında artacak. Maliye Bakanlığı’nın Resmi Gazete’nin bugünkü sayısında yayımlanan Özel Iletişim Vergisi Genel Tebliğine göre, bu yıl 27,80 YTL olarak uygulanan maktu vergi tutarı yeni yılda 31,1 TL olarak alınacak.
Veraset ve intikal vergisinde yer alan istisna tutarları da, 1 Ocak 2009 tarihinden geçerli olmak üzere yeniden değerleme oranı çerçevesinde yüzde 12 artırıldı.
Evlatlıklar dahil füruğ ve eşten her birine isabet eden miras hisselerinde halen 96 bin 75 YTL olan istisna miktarı, yeni yılda 107 bin 607 TL olarak uygulanacak.
Füruğ (çocuk ve torunlar) bulunmaması halinde eşe isabet eden miras hissesindeki 192 bin 265 YTL’lik istisna da 215 bin 336 TL’ye çıkacak.
Ivazsız (karşılıksız) suretle meydana gelen intikaller ile para ve mal üzerine düzenlenen yarışma ve çekilişlerde kazanılan ikramiyelerdeki istisna da 2 bin 216 YTL’den 2 bin 481 TL’ye yükselecek.
Damga Vergisi tutarları 1 Ocak 2009’dan geçerli olmak üzere yüzde 12 artırıldı. Buna göre maktu vergilere, yeni yılda yeniden değerleme oranı olan yüzde 12 zam uygulanacak. Her bir kağıttan alınacak damga vergisine ilişkin üst sınır, 1 Ocak 2009’dan itibaren 1 milyon 136 bin 904,10 TL olacak.
fachmann'dan saygilar